کد خبر 297332
۱ تیر ۱۴۰۵ - ۰۹:۵۲

مترو تهران؛ الگویی برای حمل‌ونقل پایدار و مصرف بهینه انرژی

مترو تهران؛ الگویی برای حمل‌ونقل پایدار و مصرف بهینه انرژی

مترو تهران به عنوان یکی از بازوهای اصلی حمل‌ونقل عمومی، فراتر از رسالت جابه‌جایی مسافران، مدیریت بهینه منابع و انرژی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش حیات از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب (۲۵ تا ۳۱ خردادماه)، مجموعه‌ای از اقدامات
عملیاتی با هدف کاهش مصرف و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی در شبکه مترو اجرا شد.

در همین راستا و با همکاری شرکت آب و فاضلاب منطقه۴، تجهیزات کاهنده مصرف آب شامل رگولاتور شیلنگ سرویس‌های بهداشتی، رگولاتور شیلنگ تی‌شورخانه‌ها، پرلاتورهای روشویی، رگولاتور دوش‌های حمام و پرلاتورهای آب‌سردکن‌ها تهیه و نصب گردید.

هزینه اجرای این طرح در مجموع ۴۸۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است. این تجهیزات با کاهش دبی و تنظیم دقیق جریان آب در نقاط مصرف، ضمن حفظ کیفیت خدمات، موجب کاهش قابل‌توجه مصرف آب و افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع آبی می شوند.

اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب شرب، در کاهش انرژی موردنیاز برای تأمین، انتقال و توزیع آب نیز مؤثر بوده و گامی استوار در جهت توسعه پایدار و مدیریت بهینه منابع در مترو تهران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha